Från höna till salami

Idag har linn och jag tagit oss en ridtur i skogen. När vi kom hem så fick jag upp stefan en runda på gården.
Stefan har gort fint hos hönsen. Vi släppte ihop alla kycklingar in till dom stora i går kväll. Det värkar att gått bra förutom att snuttan blev så förskräkt så hon klämde sig under gång bron in till värpredena. Så i morse så trode jag hon var borta till stefan hitta henne där under.
Var till Lennart och Britt-Marie i går kväll på lite kvälls supe. Mycke gott!
Min mor var här en stund under dagen så vi åkte till kyrkan och tände lite ljus och la på en krans efter alla konstens regler så nu är det klart för denna årstiden. Bara och gå och tända lite ljus då och då.
Var till svärmoder och satte upp nya gardiner för vintern så nu är hon också nöjd en stund.
Och i kväll ska jag fjäska till och göra bakad potatis med hemgord räkröra.
Är uppe i 14 salami än så länge men jag fick medelande från en annan i klassen som har sålt hela 44 st.
Så det var bara och grattulera den för en så fin insatts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0