En vanlig lugn och skön dag.

Ja vad har man gort i dag då.
Var till krk och red först på morgonen. Även  Stefan släpade sig upp och följde med. Fast i älighetens namn så var det för att vi skulle sticka vidare efter ridningen in till stan och titta på frysbox. Vist det blev en med hem så nu kan jag ladda den med riktigt mycke kaffe bröd till dej Bengt när du ska komma och hälsa på. Hi Hi
Vi passade på och åt mat i stan innan vi åkte hem för när jag kom hem så började jag och städa. Skurade hela bad rumet även bad karet så det glänste. Sen så städade jag undan massor med pryllar så mina gäster i morgon får plats i mitt lilla kök. Mina rid kompisar kommer och ska bekanta sig med hästarna och deras män ska med också. Kan tro att det är spitt samt det här med hästar. Sen skottade jag och var till hönorna med mat och vatten. Sen gorde jag något otroligt leta fram tränings kläderna som sovit sen semestern. Ni kan gissa va rocky blev glad när han fatta att mamma har blivit så tokig att han skulle få ut och springa. När vi kom hem så hade stefan blivit klar med spisfläkten.
Så nu sitter den på plats. Här ska stekas pankakor och fläsk. Det var nästan omöjligt förut i alla fall när det är kallt ute. Man måste nämligen ha minst en dörr öppen. Låter kul va
Nu ska vi äta rökt makrill i soffan och se brasan brinna i takt med levande ljus bara stefan och jag. Det ni trodde ni innte va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0