Mitt liv del 3

Renoveringen! Min bror gorde nästan klart ut sidan och så förberede han åt mej på insidan som sätta upp toa väggen, isolerade och spikade på inertaket innan han åkte hem. Sen tog jag vid.
Skruvade på gipsskivor spackla tapiserade väggar. Spacklade golv slipade och la korkmator. Tog ner köks inredning i gammalkåken och skröv upp i mitt nya kök. Gerade golv list och taklist. Snickrade fönster smygar och runt dörrarna och så klart så målade jag allt. Murningen av spisen är ju inte riktigt klart än men det kommer och då blir det bildbevis. När det blev sommar så flyttade jag ut utan att det var helt klart så när sen sommaren kom så fick min bror dra igån badrumet så det skulle bli klart innan vintern och att vattnet skulle komma på plats. Hade kört med kall skällan på gården under tiden. Min bror bodde här vid denna tid punkt, flyttade ner på midsommar afton detta år.
Så då hade jag 5 hästar och en trasig person att ta hand om också medans jag skulle få ordning på mitt boende.
Då visste jag inte att det skulle vara i 4: långa år.
Under denna tiden så fick jag se till att min bror fick mat och en del ekonomisk hjälp. Han klarade att fokusera höskörden men han glömde hästarna så man fick vara med och hålla koll. Till slut så rasade hans liv samman så då fick jag göra allt själv. Hans ekonomi hade inte börjat och funka fast en bil hade han lyckas köpa sig när han flyttade ner på 80 tusen fast inte en krona på fickan.  På sommrarna så tog han hit sina två döttrar. fick även stå med mat till dom också fast den lilla åt alldrig min mat hon gick och små åt i husvagnen under dagen och han årka inte ha någon koll. Hyffs har dom inte hällre lärt sig och tvätta sig gorde bara den lilla under tvång och gallskrik ,kamma håret var omöjligt. Ni kan förstå att den ungen hatade mej, här kommer man inte och gör som man vill inte.
Varade i 4 år. Min mor gorde ingen ting var hit någon timme då och då. Köpte med godis till barna så då blev det änuvärre med den lilla och maten. Nej min mor har ju katterna och papegojan och inte minst sin underbara man att ta hand om istället. Så vad är en otacksam lilla syster att bry sig om. Hon har ju fått sig ett hus som den snälla store brodern har hjälpt henne med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0