Mitt liv del.2

Efter min sjukdoms tid så började jag och jobba igen och då var det 2:a januari och inventering så då började jag min första dag kl. 6 på morgonen. Var lite tungt men jag genom led dagen, slutade kl. 20.00 den dagen.
Slutet av januari så började jag hos en järnskrynklare som var riktigt kul. Till slut fick han mej och bli kul också så då tyckte han att jag skulle gå vidare själv och tackade för sig. Jag fick lova honom innan jag gick att jag skulle lämna allt och flytta till min gård.
Då började jag och tänka på att byta arbete. Sökte mej till min mor igen på hennes arbetsplats. Där ville dom att jag skulle lämna in någon form av brev om mej själv så det gorde jag och fick komma dit på anstälningsinterjuv.
En vecka senare så ringer dom upp och säger att jag ska säga upp mig och då är det slutet av februari och ett år har gått lite drykt sen jag var sjuk. Och jag har börjat lite smått med renoveringen av gille stugan på gården.
Så nu var det bara och åka till molkom och ta den lägenheten jag har letat på, sen tidigare och börja flytta från min dåvarande sambo utanför klässbol.
Blir bråk igen om var min dotter ska skrivas på för adress. Han tyckte det blir för långt i från honom. Men det blir till lägenheten till slut efter många turer. Renoveringen fortskrider under våren då min bror kommer ner från vännäs under 3 veckor. Stefan och jag blev ett par i slutet av maj så han fick var hantlangare till oss.
Under sommaren fick jag börja på en annan avdelning på jobbet som hade hand om jul kort. Under jul utkicket så blev det mycket övertid.  Så efter jul tog jag mig ledigt i tre veckor och då började jag att inreda mitt hus. Åkte ut till gården tidigt på morgonen då stefan ej hade vaknat. Jag hade på hösten lämnat lägen heten för att bo hos stefan tills huset skulle bli bebolit. Han tyckte det skulle bli mer praktiskt så och onödigt dyrt med två ställen för mej när jag ändå sov hos honom. Men då blev det ännu ett adress byte för linn som inte fadern gillade. Men då tog jag ut till gården för att det skulle bli den sista gången. Men då var han rädd att jag skulle flytta dit utan och göra klart huset och bo i husvagnen med linn så då var det att protestera igen. Skön kille eller hur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0