Från äpple till potatis...

Såg dom sista inslagen på äntligen hemma när jag kom in. Det är så roligt att alltid mötas av dessa jämnställda inlägg av alla sorters människor. Hur ska denna jämnställd het komma ikapp. Han sa till oss kvins att vi skulle skicka iväg våra soffpotatis till män ut och leta sten som dom hade till och kanta rabatter med. Ja vad gör soffpotatis mammorna då som helst vill slippa allt hushålsarbete då om dom inte kan hämnta sina sten själva. Jag bara undrar jag!!!
Själv så vet jag hur en sten ser ut i alla viklar och hur tunga dom är och hur man passar in dom i varandra. Och hur det blir skita bara.
Nu har vi plöjt upp potatis landet Stefan styrde traktorn och jag dirigera. Man ska ju göra det man är bäst på. Ha Ha
Först så flyttade jag och Linn häst stängslet en bit så vi kom in på gärdet med traktoren och att inte potatisen kommer inne i hästhagen. Rocky var med och studerade.
Bakade två socker kakor när jag kom hem. Den ena gav jag till min granne som tack för lånet för att vi lånade plogen.
Hon blev skit glad skulle in och äta på engång när vi åkte sa hon. Det känns kul att dom uppskattar det lilla man gör.
Har även sågat av lite grenar på äppel trädet  medans jag väntade på att stefan skulle bli start klar för plöjningen.
Det är väll lite sent men det går nog bra ändå, det blir så mycket äpple jämnt på trädet så grenarna bryts nästan av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0