En sorgens dag för en vän

Nu har bonden från landet varit i farten igen. Åkte till duvan huset direkt efter jobbet kl var 15. 50 när jag var framme. Det var lite läskit att åka med så hög bil i parkerings huset kändes som taket skulle skrapa i.
Skulle till guldsmedsaffären  och köpa ett halsband och en klocka. Har brottom för det är ju Torsdag i dag och svärmor väntar med maten. Kommer ut på plan 2 för där ligger affären men på andra sidan men jag hittar inte över dit.
Så till slut tar jag rulltrappan ner och går igenom neder våningen och rulltrappan upp och där är det. Vad dum man känner sig. Ha Ha
Rusar runt och tittar en stund får hjälp och sen hem. Kommer till Molkom då var kl 16.50. Det ni, gör om det om ni kan.
Stefan är lite sjuk i feber så han är det synd om. Så skänk honom en tanke i sitt elende.
Ja fick höra igår på radion att det brunit i borgvik utan för grums. Sen på kvällen såg jag på nyheterna att det var i värmerud där har jag en kompis som bor med sina 4 barn. Jag kännde att det här vill jag inte veta något mer om.
Men i dag ringde jag till min 18 åring för hon hade sökt mig. Fick höra att det var just det huset. När jag kom hem och såg bilden i tidningen så såg jag med egna ögon det fasansfulla som har hänt . Tungt hur mycket ska denna människa få stå ut med.   
I morgon ska jag lägga ut bild på prov på hennes konstnärsskap som hon började med för att fylla ut tiden med för hon är sjuk pensoner efter att varit med om en olycka för 10 år sedan.                                               
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0