Vår sådd....

Lite svårt att hinna blogga nu för tiden vi bönder är ju mitt uppe i vår sådden.
Fick lite olika plantor levererade i dag som måste ner i jorden. Bla. ett träd som ska äta mygg, får se om det kommer att funka men det är ganska litet så det dröjer nog några år innan det visar sig. Man får ha tålamod sen så blir det ett helt lastbilsflak om det stämmer. För här ska myggen utrotas har redan ett helt gäng myggbett.
Ska även göra ett nytt stenparti och sätta stenparti växter som också kom med posten. För nu ska stenen bort en gång för alla annars begraver stenarna mej snart. Sen får jag försöka låta bli att gräva mer i marken för det dycker upp hela tiden nya sten.
Har i dag börjat hård träna vulkanen Etna (shettisen) till att stå still på stallgången. Ska bli jobbigt men det ska gå.
Började även med ett nytt medel till Vitspårs skorv som han har på bak benen sk mugg. Värkade vara mycket bättre än det förra medlet.
Min stora flicka blir ännu störe i morgon för hon fyller hela 18 år. Hur kommer det sig????
Och hur kommer det sig att man kan klippa bort innslaget på min bror på färgan när dom visade i reklamen att han skulle var med i näst kommande pogram konstigt???
Eller så var han bara lockbete för det var ju lite folk som ändå nappade för att se honom, men chi fick ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0