Söndag kväll ...

Söndag kväll ja ja det får väll gå.
Idag så har stefan och jag tagit itu med hönshuset. Jag gorde rent medans han tog och gorde om ett värprede på 6 fack. Det tog så mycket golv yta nu när jag har så många hönor. Det blev skit bra. Nu har jag 2 värpreden som sitter en bit upp på väggen och två som jag har på utsidan gallret i så kallade halen man kommer till först när man kommer in i huset.
Sen var det dax för mat igen. Våra grannkompisar hörde av sig. Så äfter maten så stack vi upp tilll dom och hjälpte dom och flyttade lite möbler för hans fru kan inte lyfta hon har muskel värk och sjukskriven. När vi kom hem så var det dax och ta in hästarna. Fick sätta på täcke så dom torkar tills det är dax och gå ut igen. Nu medan jag skriver så ringde en granne 3 km här ifrån som hade slut på ven. Så nu måste jag ordna så hon kan få lite ved hem till sig. Jag har timmerståckar efter ett hus som vi rev för 2 år sen som hon har fått av förut som får bli lite nöd proviant. Tills hon får ven som hon har beställt.
Har även tittat över mitt nästa projekt Jordkällaren.
Har badat Rocky i dag med champo han var hjätte snäll men han tyckte jag tvättade lite för länge så han började skruva på sig till slut. Men vad gott han luktade m m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0