After Work

Hej! Jag var tvungen och hoppa över en dag igen som jag inte skrev något det var lite mycket i går så tiden och orken räkte inte till.
Släpte ut hästarna kl kvart i 8. gick in åt frukost stikade till dom andra vakna. När dom var klara åkte vi till lantmännen och handlade en pall spån och lite häst grejer. Hem och lasta av sen vidare  för och hämnta  den nya hästen hon skulle inte vara hemma förän kl 13.00. Vi fick praktiskt tagen handgripligen lyfta på hästen hon var lungn men hadde bestämnt sig för att hon inte ville flytta utan den andra hästen. Men en är ju lite stönig också som tur är den tog nog ca 40 min att få på hänne.
När jag kom hem fick jag kassta mig i grytorna för att få mat. Sen ut till hästen och titta till henne. Hon var så lugn så det var inga proplem. Hon fick stanna inne för dagen så hon fick bekanta sig med sin box. Vid 6 tog vi in dom andra. Då visade det sig att hon var brunstig. Hon står ju brevid min vackra vitspår.
Så när kvällen var slut för att sätta sig vid tv så blev jag helt slut. Det är tungt och bära en häst ska jag säga. Inte häller glöma gårdagskvällen AFTER WORK skit skoj hade vi eller hur tjejer det måste vi göra om? Maten skit god även äfter rätten fast jag knapt vet vad det va. Förlåt Karin och karola att jag stack i från er så tidigt män jag var sleten och skulle ju upp på morgonen, men kl var ändå efter 12 så jag tyckte det räckte så följde jag Lena ut som skulle ta bussen hem. Ni kunde nog hålla ställningarna än då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0