Röriga papper

Idag är jag hemma från jobbet. Jag kom 1 km hemifrån så börjagde bilen dö ut och kom igen tills den dog helt.
Det var bara ringa stefan så han fick boksera mig hem. Ringde chefen och tog ut kompledighet.
Så jag försöker och letar efter ägaren till hästen jag ska köpa. Han bor utanför stockholm ett ställe som heter ösmo.
Det är lustigt det har med hästpass som alla hästar ska ha kostar runt 500 kr. Men man kan äga en häst utan att vara registrerad ägare och det ska vara helt ok. Fast det är lag på hästpass. Så för att jag ska kunna rigistrera mej som ägare och få köpa ett häst pass till vår häst så måste jag få tag i den som ägde hästen förut som ändå står som ägare på pappret nu men inte har haft hästen på flera år. Dom som har hästen nu sa att den tidigare ägaren var en ridskolelärare från östersund. När ägde den hästen då har den också ägt  hästen men inte ståt som ägare på papperet. Så hur länge sen var det han hade hästen hos sig  han som står på papperet som ägare och lever han, hästen är ändå 16 år gammal.
Eller hur är det rörigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0