Spå dax...

Nu har jag fått tid hos spå kärringen. Redan nu på torsdag kl. 12.00 tur att jag hade tagit ledigt så jag kunde ta den tiden. Skit kul ska det bli. Visst jag kommer och nämna det kuligaste till er också.
Har varit och hämntat två rundbalar halm som jag fick alldeles gratis. Var till hönshuset direkt jag kom hem och skulle hämnta dagens skörd men där låg brama hönan och såg ut för att värpa men när jag kom ut senare så låg hon fortfarande kvar så nu är hon liggsjuk. Jag stoppade till baka alla ägg så nu är jag i väntans tider igen. Visarsig om 21 dagar om det blir några kycklingar.
Jag behöver mera värpande hönor för nu står folk på tröskeln och vill bara ha mer. Jag fick knycka mej ett par ägg för eget bruk till pyttipanan. Så nu har jag beställning på ägg som inte är värpta än. Visst går det bra?
Får nog ta känsteledigt snart hur ska alla djuren hinnas med. Pu
Fick till baka deklarationen från revisorn. Oj vad jag har varit duktig att handla och så mycket skatt till baka kul kul då kan jag shoppa mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0