2 dagar kvar...

Ja så var man ledig inför midsommar, skööööönt.
Hönan som la sig på ägg i går bytte värprede under dagen så nu var dom äggen förnito för att kunna få kycklingar av.
Men skam den som ger sig i morgon tar vi nya ägg och lägger under. Sen är det bara och stänga till.
Dom skryter alltid att djurvärden är så djupt in rotad och att dom vet allt från födseln då fattar inte jag varför jag hela tiden ska hjälpa hönorna att sköta värpningen.
Nu har jag även stängt in mitt grönsaks lande för katter och hundar. Blir lite svårt att ränsa när katten har gort rivstart i landet. Jag får leta efter plantorna vart dom växer. Ha
Nu ringde just en till som vill anmäla sig till festen så nu är vi uppe i 23 personer, vilken fest här i skogen.
Ni trode nog inte det bodde så många här ens. Alla utom dom som ringde nyss bor så jag kan se alla hus runt om kring så det är inte så avlägset jag bor.
Har lite tur också på lördag är det dans på blomsterhult, det brukar vara fredagar annars. För då hade det inte gått ju.
Åter kommer om min spådom i morgon.
Hej svejs i lingon skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0