Jag i ett nött skal...

Ja nu är det äntligen midsommar och potatisen står på spisen och puttrar till pot, salladen och tälten är uppsatt.
Hönan krånglar med ruvningen och rocky har fått inflamation i ett ben. Undrar hur detta slutar.
Men va faan jag kan ju hila sa spå tanten. Jo igår så var jag och spådde mig det var en upplevelse som vanligt. Men jag var ju inte helt vanlig sa hon. Men det visste ni ju redan. Jag var mer frispråking än normalt Ha Ha vad rolig hon var då.
Huset var en jätte bra ide tyckte hon och min farfar var med mig hela tiden och har hjälpt mig en hel del på sistonde att göra de rätta besluten. Även farmor har varit med mig för dom två levde tillsammans nu också.
Jag var mycket duktig på att läsa av människor och stämningar runt om kring mig. Rocky tidde sig till mej för att jag hade mäst energi av oss här hemma och han behövde lite liv och rörelse om kring sig för han är mycket livlig själv och behövde utlopp för den. Mellan hästen som hon kallade Rasmus behövde ordning och reda. Litade inte på folk men där i mot på mig, konstig häst. Han ville ha regelbunden het så om man skulle börjag att rida ville han ha det varge dag och järna samma tid också. Såg ett föl i framtiden men det kan ja ju styra själv. Farfar gillade stenarna hemma som jag har skapat olika saker med. Min bror fattar fortfarande inte varför jag ville han skulle flytta. Min mor hatar sin man fick hon också fram men då skrattade hon. Inte konstigt vad ska hon tro. Jag skulle vara rak och tydlig men min omgivning för annars blev ni som är runt om kring mej osäkra på mej. Det konstiga med det är att om jag är väldigt rak så tittar ni lite konstigt på mej när jag tycketr nått som inte ni tycker så jag vet inte jag. Men vad jag vet är att det är fredag och ni väntar på en fräckis eller hur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0