Semester..

Semester jag nu har det gått 3 veckor och jag ska göra er besvikna jag har inte uträttat ett dugg.
Först så lämnade vi in bägge datorerna på måndagen. Tisdagen gick jag upp och bakade bullar och åkte till karlstad för att uträtta några ärende som att lämna in en bullpåse till mina arbetskabrater.
Sen så har jag läst ur alla tre böckerna av stig larsson jag säger bara salander det är tjejen det.
För ett par dagar sedan så målade jag klart i stallet stefan tog över taket fast det var jag som började så målade Linn och jag väggarna. Även denna efterlängtade contejner har anlänt så nu ska jag bära ut mitt bohag från den gammla kåken.
Var inne där idag och röjde lite. Skulle även ha villat titta på ett hus som liknar det vi ska bygga men ack det går ju inte för alla har ju semester sa stefan. Då kunde inte jag hålla mej. Frågade honom om inte han visste att dom flesta har semester vid denna tidpunkt. Man brukar kanske planera och boka in så det är klart när man får semester. Men inte en komunalarbetare som är man inte det var för kompliserat. Om jag vore tät skulle jag ta känsteledigt och bygga skiten skälv. 
Har börjat med detta elände och springa  också. Springer ca en halv mil åt gången, rocky är med så klart men han blir så spidad av det så jag vet inte om det är hälsosamnt för honom.
Har köpt en ny fisk, får se om denna får leva något längre än dom andra. Men nu köpte jag även en flaska med något som ska vara i vattnet. Det gör vattnet bättre för fiskarna.
Hade en ridlärare med mig ut och red en dag också. Oj Oj vilken tur men jag lever. Hon fick rida på Linns häst och jag tog vitspår och lunkade efter. Linns häst är känslig för skänklarna så när vi skulle trava så blev hon lite galen och hoppade till lite och vitspår blev helt galen och började galopera och bocka sig oj vad jag flög men jag hålde mej kvar i manen tur att han har lite att hålla i annars har jag inte stannat kvar på den ryggen. Jenny hade väntsig om och sett att jag var en halvmeter uppe i luften och flög. Ja ja det kunde ha varit värre man har ju varit med förr eller hur Maria?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0