Grattis Sven-Olov

Hej! Idag är jag inne på min blogg bara för en sak och det är att vår alldeles speciela chafför fyller 65 år i dag.
GRATTIS!  Och även gratttis till pensionen. Ha det riktigt skönt nu och kom gärna och hälsa på i mitt slott som du brukar kalla mit hem. Men då får du nog vänta i alla fall tills det nya huset står klart för där jag bor kan knappast kallas för slott.
Kom just upp från sjön där jag kasta mig i en stund för att svalka av mej.  Vi körde in ett hölass till idag på 191 balar.
Har tre gärden kvar som vi ska ta nästa gång det blir varmt för nu skulle det komma in regn och så har jag inte semester förrän till veckan. Är lite tungt och plocka ordrar på dagarna i hettan och köra hö på kvällarna. Det som inte dödar det härdar heter det ju.
Snart är boken till ände som jag läser också, helt otroligt  men jag lyckas läsa lite innan jag somnar efter allt slit. Hör inte till vanligheterna. Men håret måste få en chans att torka innan jag somnar.
Hämntade linn på busstationen i dag efter jobbet. Hon har varit hos pappan nästan i en vecka.
Men nu är ordningen återställd.
Missan har hålt sig borta nästan i en vecka men i dag dök hon upp på gärdet som om igen ting har hänt.
Hon och Rocky var med ner till sjön men dom badade inte.
Tur att du fyllde år annars har jag inte skrivit nått i dag för nu stupar jag i säng.
GOD NATT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0