En dag med murbruk...

Började att mura i går och i dag blev den första väggen klar på garaget, blev rätt snyggt om jag får säga det själv.
Men nu skulle jag nog behöva semester så i morgon ska jag nog till stan och shoppa med linn. Hon behöver byxor.
Igår var jag och köpte spån till hästarna och murbruk till mig och sedan rusade jag hem till Annelie för att få masage igen det var ett tag sedan sist. Hon undrade vad jag hade gort med höger axeln. Ja vad säger man när man är högerhänt.
Jag har slevat bruk skulle jag tro svarade jag. Då sa hon att jag skulle förstå att jag inte var 1,90 lång och väger 120 kg.
Ja ja men det blir fint i alla fall ni ska få bildbevis i morgon.
Jag började halv 10 i morse och kom in vid 21.00. Då hade jag varit inne och ätit en gång. Det var linn som lagade stuvade makaroner och köttbullar till oss. Några grannar har varit för bi och pratat en stund också. En komenterade att betong var tungt. Jo tack det har jag också upp täckt. Mina händer känns inte så bra, jag har alltid varit  klen i ledererna.
Så efter allt slevande och hink bärande så  är min kropp slut.
Men i morgon är det torsdag och då ska vi till svärmor på middag.
Inte en droppe regn i dag helt otroligt.
Igår var jag med linn ut och red. Sen började jag träna med Etna och värka hovarna. Det slutar alltid med kattastrof så nu har jag bestämnt mej för att klippa lite då och då för att vänja henne på med att hon inte kommer undan.
Och rockys uppfostran fortsätter och fortsätter. Det är nästan värre än och fostra barn.  Men i dag trodde han att han kunde överlista mej men det är inte lönsamnt har det visat sig. Jag har en bur som ska vara i bilen. Den använder jag mej av och stänger in honom en stund sen är han lite spak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0