Smarta drag

Idag tog vi och åkte till min bror som är bonde och hälsade på, det var säkert ett halv år sen sist. Han var ute med en häst och körde när vi kom. Han har också några nordsvenskar men han är aktiv och kör i skogen med sina. Valpen var förstås med och hälsade på. I morgon bär det av till säffle och hälsar på en arbetskabrat sen jag arbetade på tvab. Så i dag slapp jag och laga mat igen, fick det hos min bror smart va! Öppnade en liten dör i väggen på logen och lassade ut hö till hästarna i dag då slipper jag att bära runt hö så långt. Kasstar höet rakt ner i hagen. Smart va!
Linn ringde i dag har varit hos sin pappa i 4:a dagar, nu vill hon hem. Så hon åker nog med från säffle i morgon.
Kanske lurat på min bror att köra in min shetis medans hans barn har någott att pyssla med. Hans tös töllar om en shetis, han tycker det är onödit en häst man växer ifrån så fort. Då kan dom låna min så får jag den inkörd sammtidigt. Smart va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0