En ledig dag..

Idag är jag ledig för att hinna göra allt innan festen på jobbet börjar.
Så jag gick upp kl 7. Började titta igenom betalningarna till jultidningarna, panda och till korven så att det stämmer. Åt frukost och sen gick jag ut till hästarna vid 8:a. Skottade la ut mat till dom och tog ner hö från rännet så att det skulle finnas.
Nu skriver jag några rader till er för sen ska jag in till staden och försöka hitta något att ha över axlarna till i kväll.
Kläningen är lite bar särskilt nu när det har slagit till och blivit kallt.
Ska sen vidare till en klass kompis och som ska hjälpa mej att sätta upp håret till något kuligare än jag kan själlv klara av. Sen får jag väll sätta mej på en pinnstol och bara vara tills det är dax och sticka på kallas. Måste tänka på frisyren. Men först en liten historia.

Det var den gamle greven som hade hittat en vacker ung flicka att gifta sig med. Eftersom han var så till åren så önskade han sig inget högre än att få en arvinge. Det visade sig dock att den unga frun även fattade tycke för grevens svarte chaufför. Frun blev gravid och det bar sig inte bättre än att hon fick tvillingar, en svart och en vit pojke. Hon var väldigt nervös när greven kom för att se resultatet. Han tog och lyfte upp den vita pojken coh sa:
-Du var mig en riktig adelsman, född med betjänt!

Kommentarer
Postat av: Amanda

glad jullov (eller vad man ka säga :P)

2009-12-18 @ 09:31:13
URL: http://dimalimsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0