Pappers nissar.....

Först får jag väll börja med och beklaga att jag inte kunnat skriva så ofta men det lackar ju till jul det har ni väll inte missat. Och jag vill ju vara en sån där perfekt människa som kan fixa allt utan och stressa. Men tyvär så har det inte riktigt lyckats i år. Men igår lyckades vi fara iväg till stan och fixa barnas julklappar så nu får det nog räcka.  Handlade julmaten så man slipper fundera något mer på det. Men det var ju det här med städningen. Det är mer än tråkigt när huset är så litet så man får skura med en fot i taget på golvet för att ha någon yta och skura på.
Men gudarna har varit med mej lite ialla fall. Stefan såg fel på hönan förra veckan. Han trode lilla snuttan hade döt men så var det inte, utan den ena silkes tuppen som hette snoddas. Lite lessamnt var det allt men vad ska jag ha 4 tuppar till. Det är ägg jag vill ha. Eller rättare sakt mina grannar vill ha några då och då.
Nu är det bra att det är minus så hästarna slipper bli leriga varenda dag, men då blir det vattnet som fryser hela tiden till dom istället. Varför skulle man kunna få vara glad.
Nej jag får inget gårdsstöd i år heller. Hade en från länstyrelsen hit och tittade på djurhållningen, men stallet tyckte dom var prima skam vore annars som jag har kostat på 140 000 på. Nej dom skulle ha kvitto att se på var och vad jag stoppar i magarna på hästarna. Denna byrokrati den är väll underbar!
Sen har jag för mycket trä på mina gammla vallar. Sammanlagt har jag 4,7 ha som är hagar och nu vill dom dra bort 1,65 ha som inte är slaget. Vem det är som ska bestämma det. Det finns en vitts med att jag inte har gort det. Hästarna trampar inte sönder så och så får dom inte i sig lika mycket av det gröna gräset för det växer inte så bra när det är gammalt som täcker för växtligheten. Den hagen använder jag till att släppa över hästarna på när det är nerbetat i dom andra på sommaren och så går dom i den på vintern. Så till våren så slår jag ner den.
Så det blir och ta boxningshanskarna på och ge dom en omgång och överklaga kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0