Coola människor?????

Ja herregud vad en del har haft det under jul. Men jag har väll haft det bra. Det har rullat på som vanligt tycker jag. Så på juldagen bjöd jag in en av grannarna på julmiddag och det var alldeles perfekt och sitta och små prata med mätta magar. Annandagen så var det som tradition att vi skulle in till stan på rea. Hittade inte så mycket i år men några t-tröjor och några mysbyxor blev det som vanligt och en skid jacka fast jag åkter inte skidor. Även en fliströja på hööks ridshop.
Sandra fick sig en plånbok det var allt. Linn köpte sig en flis jacka ett par byxor och en stickad tröja.
Snö fick vi också till jul det var ju kul för omväxlings skull fast det tycker inte alla Hi Hi. Men ni får nog vänja er för det tycks bli lite snö i år.
Idag var jag in till staden och tittade på en häst som en vän hade tänkt och köpa men hon kom på andra tankar det var nog rätt och riktigt känns det som. Det var nog inget fel på hästen men säljaren var riktigt nördig. Hon började skynda på försäljningen och fälla massa otrevliga kommentarer som att hon skulle köpa sig en hjärndöd ridskolehäst i stället och att hon inte gillade veliga människor. Cool tjej eller hur.
Imorgon är det dax för jobb igen men nu ska jag ut till Z och hjälpa till några veckor. Nog bra med miljöombyte en stund, ska bli kul i alla fall.
Hade tänkt prata med min bond bror om lite kött produktion men det stöp. Fick reda på juldagen att han har misst hela familen, dom bara stack av någon annledning. Så han är nog inte kontakt bar på ett långt tag. Broder som bodde i min husvagn har väll rykt in och bor hos honom nu för att ha någon kontroll där uppe. Skön släkt man har. Varför slutar jorden och snurra för vissa eller är det bara jag som är utomjording.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0