Från julkort till saft...

Tack för era inlägg. Ja om jag inte hade så klen kropp skulle jag kunna prova lyckan som murare kanske. Ska försöka mej på att mura en spis häll till braskamin kasseten i den kåken som vi ska bygga. Det kommer att bli en utmaning men det är nog juste det som jag skulle behöva. Kul att göra något i ögonfallande och kunna säga att man gort det skjälv.
Igår så gick jag även med i facebook men inte vet jag vad jag ska göra där jag har ju fult sjå och prata med er.
Idag började jag att arbeta som sakt. Ja det var som vanligt känns som jag alldrig varit där i från.
Bytt jord på några blommor medans potatisen skulle bli klar. Diskade medans jag gorde matlådan. Men före det så silade jag saften som jag sätte i fredags. Det har varit min dag.

Vinbärs juice:
3 liter svarta vinbär i en stor grytta jag har en 14 l grytta.
Slå på 6 liter kokande vatten.
3 påsar vinsyra och ca 5 l socker  ( efter smak ) röres i.
Kan även ha i lite sköljda vinbärsblad.
Atamon kan man ha i på en gång nu när det är rötmånad.
stå i 3 dygn sila klart.

Prova det du Maria så får du en väldigt lätt druken saft eller rättare sakt juice. Och välldigt god förstås.


Kommentarer
Postat av: maria

tack för tipset! jag måste ju då passa på att tala om att jag faktiskt gjorde mig lite vinbärsssaft i förrgår, första egna koket mitt liv :) blev jäkligt bra om jag så får säga.. bildbevis finns på facebook ;)

2009-08-03 @ 23:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0