En riktig fest helg...

Ja så var det det här med surströming. Det var inte så faligt som jag hade befarat nej då. Jag kan trösta er med att så luktar det på ett renigs värk på vissa platser så stefan kände sig ganska hemma som på jobbet. Men att det fans så många människor som kan tänka sig att stoppa det i munen är helt otroligt. Och så inspsererande att äta kräftor i all denna lukt är inte häller så kul kan jag säga.  Men kul hade vi, 32 personer var vi under kvällen och det var fult ös och när jag kommer in på ös så var vi på en annan  fäst igår kväll och då kan man säga att det var ös. Jag hade kramp i magen till slut  och tårar i ögonen tur att inte vissa arbetskambrater  var där då hade vi fått koppla in syrgasmask för att få luft. Jag har nog alldrig skrattat så i hela mit liv. Det var en pajas som hette Bengt  han kunde roa folk hans fru sa bara att hon var van, men hon hållde ställningarna också. Så vilket par. Bengt var kusin med manen som var värd och bodde några hus längre in på väge. Vi var dit för några år sen och hjälpte dom med vattnet men då var dom som folk mest, fast då var dom ju nycktra liksom stefan var igår för jag drog i mej en vinare för omväxlings skull.
Min mor och mormor kom på besök en stund igår innan vi skulle på fest dom hade varit i munkfors och hälsat på mormors syster. Och 9 i morse så var jag och red på krk.
Tror jag ska plocka ut lite mera grejer från rivningshuset idag.
Så har min helg varit och i morgon är det måndag igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0