Nu är det fredag igen...

Så heter en danbands låt om ni inte viste det!
Har varit lite flitig på jobbet. På 2 dagar har jag packat 770 jul moduler och dom innehåller sammanlagt 138 600 kort. Synd jag inte jobbar på acord som jag gorde förr, så man kunde känna lite pengar. Ja Ja vad vore en bal på slottet....
Nu har äntligen det lyckas i höns huset två kycklingar stog och pep när jag kom hem och en tredje var på väg ut.
Igår när jag hade ätit mat hos svärmoder så åkte vi och skulle köpa ett nytt koppel till rocky för han hade bitit sönder det andra. Då blev det lite mer inhandlat som tex ett störe akvarium och det gammla ville hon i affären ha, och ett paraply med hästar på.
Måste även få sticka ut näsan lite det är liksom min signatur. Nu knorrar bönderna om att dom vill ha ersättning för förlorad inkomst på skördar. Men om det inte går att över leva på sitt arbete får man väll skaffa ett annat jobb.
Om jag skulle bli utan jobb så skulle arbets förmedlingen tvinga mej att söka alla jobb som fins i landet. Och om det visar sig att jag skulle få jobbet jag söker, skulle jag vara tvungen att ta det jobbet även om det innebär att jag måste flytta. Annars kulle jag bli utstämpland. Nu brukar jag inte skälla på bönderna vanligt vis det är rätt så synd om dom, då kan man prata på att jobba gratis,  men det är ändå en lifs stil dom har valt. Men bönder dom vill hela tiden ha garantier. Men jag som vanlig människa ska inte få stanna på den plats jag har valt att bo på. Det är väll skilnad på dom som inte har rotat fast sig med barn och en man som jobbar på orten, Jag bor ju endå på en släkt gård.  undrar hur dom skulle tackla det. Med min tur så skulle jag få röra på mej det är jag helt säker på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0