Lååååååång dag...

Hur lång kan en dag vara?
Började att gå upp på lördagsmorronen kl 7 släppte ut hästar och hönor och rastade rocky.
Åt frukost och fick på mig ridkläderna och stack till krk för att rida.
Stanade en stund och pratade innan jag åkte hem. Men efter vägen så såg jag kantareller så jag stanade och plockade lite, fick ihop 1 kg ungefär.
Duchade när jag kom hem sen stack vi till nysätersmarken nen hämntade svärmor i molkom först.
Regnade lite när vi var frame men det gede sig efter 1 timme. Kom dit vid 1 tiden och åkte vid halv 5.
Då fick vi åka till grums till min mor och hälsa på för vi skulle inte vara  i Arvika förän kl 7 och titta på en fiskarheden villa. Var hemma i gen vid kvart i 10 då hästarna stog och längtade in och hönorna sov redan så jag stängde bara utan och väka dom.
Sätte mej och ränsade lite kantareller och stekte till några smörgåsar som kvälls macka gott!
Det var den dagen det.
Så vad gör man för att bräcka den dagen.
Jo i dag ska vi tll lillerudsdagarna ju. Men det får nog bli en liten stund skulle behöva följa med linn ut och rida i dag. Skulle regnet kunna stana uppe hos gud i dag tro. Måste ta ett snack med honom, nu får det räcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0