Ved spis till ridtur

Ja visst kunde farfar laga mat. Tänk hans riskgryns pudding som var gord i vespisen. m m
Jag är lite sugen på att ha vespisen kvar och sätta in i det nya huset men den är ju så sliten. Kan sköpa en ny men det är ju inte riktigt samma sak. Jag har provat och laga på hans vis men det blir inte det samma.
Minns du när jag skulle baka bullar själv här i gaperud och hadde för varmt degspad oj oj vad dom såg ut och även smakade. Karls mamma rådfrågade vi och även din mormor vad jag hade gort för fel. Det glömer jag alldrig men nu har jag fattat galopen. På tal om det så red jag ut med Linn i dag och hon skulle få galopera tänkte jag. Men det ville inte Birka hon stack iväg, skulle nog skrämas lite men Linn fick stopp på henne till slut. Vit spår lunkade efter sakta men säkert. Dessa djur! det finns inget mitt i mellan. Annat var det förr. Men på den tiden så sjöng vi mest på våra turer i skogen undrar om det fanns någon som hörde oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0