Ved, väntan och dikes grävning

Ja nu väntar man in Tisdag moron för att börja jobba igen. Då blir det Camila som gäller och regnvindsgatan. Villket flackande hit och dit men snart är det slut med det. Igår började jag och gräva för en gång fram till huset som jag ska sten lägga men det blev så mycket vatten i hållet så jag har fått gräva ett dike för att leda bort vattnet. Ska lägga i en drenerings slang där när jag har gräft klart. Men det kan ta tid för till helgen ska jag åka till Maria på Elsas ett års kallas det ska bli skoj. Sandra och Linn var ute och red igår. Medans jag hjälpte Stefan med ven en stund, paus från grävningen skönt.
Min mor var på besök i dag med 2 tanter för hon skulle hämnta lite party lite produkter som hon har beställt och post till pehter. Har övning kört med Sandra i dag,  till Molkom och handla lite.
Var till Lennart och Britt marie i går kväll och stre lite skit igen. Tog fyrhjulingen dit och när vi åkte hem halv 12 så väckte vi nog hela byn.
Skulle ränsa lite i gammel kåken igår tänkte jag, men det blev bara en säck sen tröttnade jag. Kratta lite löv i stället.
Har hjälpt till att klyva lite ved i dag igen men klyven gick sönder så Stefan fick laga den. Då passade jag på att smita till mitt dike en stund till.
Ska fundera om jag ska göra nått mer idag eller om jag ska sitta och vänta in morondagen.
Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0