Allt eller inget

Ibland kan det vara så lungt här på landet så man skulle kunna tro man var ensammast på jorden. Men  i mellan åt så händer det allt. Idag kom Rebeka och skulle ut och rida med Linn. Det är en tjej som har flyttat till Molkom till sin far och han är bäste kompis med Stefan. Hon har fått en A-traktor av sin far för att kunna åka runt lite själv, som t.ex komma ut till oss och rida. Ränsade lite i rabatterna tills Rocky kom hem och störde mig. Sen började jag lägga lite sten på min gång in till huset medan jag väntade på Rebeka.
Sen när jag hade fått i vägg dom på turen så gorde jag lasange. Stefan åkte i väg med lasset med tegelpannor och slänga på en vägg som är bara görig när det regnar. Det krånglade naturligt vis alla pannor hamnade i en hög så han var inte så glad när han kom hem. Men vem dök inte upp då, jo mina två älsta bröder. Pether skulle hämnta motorcyckel för bilen hade gått sönder. När han skulle starta motorcyckeln så är batteriet dåligt så då får Stefan krångla lite med den tills den startar. Själv ska jag åka renult i moron till jobbet för santa fen ska lämnas in. Den bludrar på tomgången. Rocky smet till sommargästen som var här och gorde iordninga landet så jag fick prata där en stund för jag var ju tvungen att få hem hunden. Han vi lånade tippkärran kom också för bi så Stefan fick ösa galla över hans kärra en stund också för att tippen på kärran funkade dåligt. Gav hästarna hö stängde hos hönorna och gedde kaninerna mat. Sen gick jag in och åt och diskade. Sen tittade jag till min odling som jag har flyttat ut från mitt drivhus (husvagnen) och ställt in i gammla kåken där det är svalt och gott. Det såg bra ut tror jag. Sen in och duchade för att hamna här framför datorn.
Nu får jag nog snart sova imoron är det ju dax att arbeta igen. Nu på våren är det lite svårt för oss små bönder det kliar så att ta i tu med så mycket sysslor skulle behöva lite känste ledigt tror jag Ha Ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0