Små funderingar

Linn åkte till sin far i dag på lite påskledighet.
Skulle vara snäll och göra något extra till midag åt Stefan och mej. Men tror ni inte att jag glömde bakpotatisen när jag handla.
Men då får det bli på fredag istället för i morgon blir det svärmor som gäller.
Varför heter det svärmor igentligen? Ja för stefan kan jag förstå att det stämer bra men att kalla min mor för SVÄRmor.
Eller vad säger ni som har förmånen och känna henne? eller inte? Ja Ja lite kul var det allt.
Så i dag får han bara stuvade makaroner och korv.
Förästen så är han ute och röjer där diket ska fram till vägen så nu får jag snart gräva igen.
Men i dag ska jag nog sätta lite frö så det hinner bli några plantor till vädret tillåter och plantera ute.
Vill visa min jord källare som kommer och bli mit projekt i sommar att göra bruklig för höst skörden av potatis.
Funderar och göra ett utestall  uppe på taket på jordkällaren tror ni det skulle gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0