Skärtorsdag

Min dag har sett ut så här hittils.
Släppte ut hästarna kl 7.00. Skutsade Linn till skolbussen kl 20 över 7. Hem och tittade på nyhetsmoron.
Började tvätta fönster, damma, dammsög, skura, tvättat filtar som låg i soffan tog en promenad med Rocky för han började tröttna på mej att jag jaga honom med dammsugaren. Skit skönt ute.
Ska koka påsk skinka stracks och sätta upp nya gardiner i vardags rumet.

Vilken tur att jag hittade en sån man i Stefan. Stor sint som han är och han har fattat vad jämnställd het är. 
Det blev inga diskutioner ens i går om tv:n. När vi kom in från hästarna kl 8 så har han sett en perjod redan och dom ledde med 2-0. Han gick ut med Rocky med hörlurarna på. Det finns ju facktiskt mer tv apparater här i molkom med omnäjd så det var facktiskt inte så stort problem som många tycks tro.
Tänk på en sak för att nå jämnställdhet så måste man förstå att vad än man har för intressen så är allas intressen lika viktiga för den enskilda människan. Så länge man kan förstå det och axeptera det så har man nått långt.

Ikväll så ska Stefan och jag ut och äta med 3 andra damer i sälskap och han är jätte glad för det.
Han kan facktiskt roa sig på egen hand och även med kärringar som sakt.

Glad Påsk På Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0