Grunnar lite bara...

Vill bara hälsa trevlig valborg. Nu reser jag bort ett par dagar och det är alltså 2 dagar ha ha ni fattar vingken!
Så det blir inget skrivet på ett tag men jag åter kommer på söndag kanske, vem vet.
Jag grunnar lite på detta fenomen som vi kom på idag på rasten. Ett par byxor eller ett par glasögon eller en jumper.
Byxorna har två ben medans jumpern har två armar men man säger inte ett par jumper. Jag sätter hällre inte på mig två byxor för att jag säger ett par byxor. Varför är det så här. Eller ett par trosor, nej så vanskapt är jag inte så jag måste ha två stycken ett par alltså. Nej en trosa måste man nog säga. Vi pratar nog lite till mans lite knäppt.
Ett par overall nej nej man säger en overall. Men varför den har ju både två armar och två byxben.
Nej trevlig valborg på er nu får det vara nog för i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0