Välkommen till min nya blogg!

Hejs svejs

Nu börjar min oändliga resa som jag alldrig trodde skulle hända.
Jag som skriver heter helena och bor utanför ett litet samhälle som heter Molkom.
Är snart 40 fylda har 2 döttrar och en sambo.

Ja vad ska man säga? Ja inte vet jag! om ni hadde haft mina betyg när ni slutat skolan,
skulle ni aldrig troligtvis börja blogga.
Jag är dyslektiker och fick 2:a i svenska och ändå sämre i engelska.

Men jag strir en massa och har mitt eget uttryck, en del kommer och tycka att jag inte är klok.
Men det är mindre viktigt. Det som ska bli kul är ni som lyssnar på det jag har att berätta.

Vem är jag då?
JO jag tog över min fars barndomshem som var fallfärdigt för 11 år sen.
Men inte förän jag klappade i hop för 6 år sedan, bestämde jag mej för att göra något drastiskt.
Jag börjadde renovera den lilla stuggan på gården.
Min bror som bodde då i vännäs utan för umeå, kom och gorde grovjobbet.

Jag skällv bodde då utanför arvika och jobba i grums.
Men tillslut lyckades jag att få jobb på pictura i karlstad, så jag kunde skaffa en lägenhet i molkom.
Då kunde jag bygga vidare skällv när min bror åkte hem.
Sommaren 2005 flyttade jag ut till mitt snart färdiga lantställe.
Vattnet var inte indraget än då men det skulle hinnas med innan sjön blev för kall att bada i.

Hoppas ni återkommer


Hälsningar Helena 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0