tankar

Nu är det lördag kväll! Idag kom jag att fundera på varför alla är så förtvivlade på om någon inta använder säkerhetsbälte. Förutom att det är lag på det.Men varför är det lag då? Jo det ska bli mindre döda och så kostar sjukvården. Då undrar jag varför det inte är lag på exempel alkohol och cigaretter.Dom dödar och vad kostar inte sjukvården dom. Dom kunde åtminstonde ha någon form av begränsning på hur mycket man får köpa. Jag var och handla i dag. Då kom jag på en sak till! Varför är alla parkeringar utanför affärerna sluttande? Om man kommer med en kundvagn ful med kassar. du ska inte tro att kundvagnen rullar åt samma håll som bilen står onej då. Låt någon trädgårdsmästare få plana ut och lägga asfalt. Om dom vill göra en plan gräsmatta, då blir den plan. Tankar, det är bara tankar, hoppas det väcker tankar och ta inte allt på så stort allvar. Det kommer att komma mer var så säker! Trevlig lördagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0