Sommrarna

Om skolan var skit så var sommrarna desto bättre.
Efter skolavslutningen kom pappa och hämnta mig och där stannade jag tills dagen före skolan började igen.
Man kunde inte ha det bättre. Bo brevid badplatsen, hästen stod i stalet, eget loft i gillestugan som senare blev min boning och just det huset är det jag bor i nu.
Och så du Maria som blev min räddning i nöden, vi två mot killarna.

Man kan säga att det var vi som gorde byn levande. Förutom och bada körde vi hö och red. En gång cycklade vi till Molkom och köpte godis, dit var det 1 mil ungeför. Fick 2 mopedister efter oss så  vi stannade och prata, dom trodde inte vi var kloka säkert. Vi sov lite var stans i bland hos varandra och i bland på höskullen och i tält. En gång åskade det när vi sov i höet hos maria. Killarna var skit rädda.

Jag körde hö både hos oss och hemma hos marias morfar, det var skit roligt för ibland blev det rena natten och då stack vi ner och bada i mörkret. Fiskade gorde vi också och paddla kanot. Och inte minst alla maria kex som vi åt medan vi plöjde i genom massa romaner.
Jag var med till skogen med killarna en gång och den ena hög sig i handen, då gick vi till en sommar gäst som är kirurg i stockholm lappa i hop honom. Så det hände en del i bland också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, vi hade jäkla skoj dessa somrar, få förunnade att få ha det så! MEN, skulle nog påstå att det var DU som räddade stackars mig från de elakade gossarna.. men vi var nog ett ganska bra team ;D

2008-11-27 @ 20:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0