Sofflytt

Jag kan väll betätta om när min mor åkte till rhodos. Mamma frågade på socialen om det gick bra att hon åkte ifrån oss i fjortondagar. För hon fick möjlighet att följa med två vänner. Jo dom skulle hålla ett öga på oss. Ja vad hände. Jag och mina äldrebröder gick i skolan. Den älsta gick i gymnasiet och han hadde brutit ett ben i handen. Den minsta gick på dagis. Jag skulle på skol disco på fredagen, tror det var mitt första och sista. Jag var väldigt blyg när jag var yngre, jag vet att några skrattar när dom läser detta men det är sant. Man är väll inte sämre än man kan ändra sig. När jag kom hem så hadde mina grannar börjat och bråka dom hadde nyss gift sig och vi skulle få deras soffa underkvällen när dom skulle flytta isär och så blev det bra igen när soffan paserade vårt kök. Över till deras lägenhet igen med soffan bråk igen, tillbaka in med soffan igen till oss. O.S.V Detta hände åtskildiga gånger ska jag säga. Tills min ena bror repa humör, satte sig i soffan och skrek att han inte skulle flytta soffan en meter till förän dom hadde bestämt sig.Jo det blev bra den kvällen. När dom gifte sig så sov hon och dottern på vårt köks golv på en madrass så vi var väll vana. Tur inte socialen gör hembesök på kvälls kvisten eller vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0