min barndom

Äntligen är jag tillbaka.
Det har varit lite krångligt att komma in på min blogg, men nu så.

Min barndom, ja vad ska man säga om den.
Ja vet  i allafall att min mor och jag har skilda åsikter om den.
Jag föddes i molkom, flyttade när jag började förskolan till säffle.
Då var vi 3 pojkar och så lilla jag. Men min mor väntade en pojke till som föddes när vi kom till Säffle.
Det var därför vi flyttade, min mor hadde träffat en ny man som kom därifrån och när hon blev gravid så lede det ena till det andra.

Men den lycka som varar!
Det blev krångel direkt. En broder sket i skolan och en blev mobad. Och den nya pappan var inte riktigt tor bakom öronen.
Det visade sig att han jugit om ålder en så där 10 år.
Han fick jobb utanför grums på en mink farm, så det var bara och packa tillslut för han tyckte inte om att pändla.

Då började jag 1:an

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0