Klimat smart

Alla pratar om klimatet, men vem gör något? Jag är av den uppfattningen att vi kan tängka oss för i viss mån men mer är det inte. Förstår dom värkligen vad som måstegöras. Vi har ju krig här i värden vi lykas ju inte där.Man måste få med alla på samma noter annars kommer vi inte attmärka någon skilnad. Jag är gammaldags, det var bättre för. Dom brukar säga till mej att man kan inte stoppa utveklingen, nej kanske inte men dom vill rädda värden sammtidigt. Jag har sopsorterat i snart 20 år hur många av er har jort det. Ska börja att kompostera snart också. Det här gör jag för att jag vill, och det är bra sammtidigt. Jag kommer få välldigt bra jord till rabatterna. Men så har jag 3 mil till jobbet, kommer inte ifrån att köra bill. Buss ja, till den hållplatsen har jag nästan 1 mill. Varför skulle jag lägga ner så mycket tid att ta mej till jobbet, och mista flera timmar på en dag i resväg. Jo för miljön säger ni då. Då kan man titta vad jag gör som dom flästa andra inte gör. När jag får ordning ska jag odla egna grönsaker, potatis. Gör min egen saft. Äter mycket sällan halvfabrikat. Behöver inte åka och bada med barna, vi bor där. Egna ägg. Är inte galen i kläder. Köper inga produkter som det är onådigt med vatten i ex. hårchampo köper man av hårfrissan. Jag äter bara till jag blir mätt lika stor portion varge gång gäller även jul, påsk, nyår och midsommar det vet jag att inte ni där ute gör. Min sambo får nämligen jobba extra dessa dagar för han gobbar på reningsvärket. Så vad vill jag med detta säga. Jo jag kan nog åka bill till jobbet med gått samvete ändå eller vad tror du?

Kommentarer
Postat av: Ullis

DU får åka bil till jobbet, Helena :D

2008-11-21 @ 19:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0