Jämnstäldhet

Kom på en sak. Att varför kallas det att va rasist, om man är ellak mot en som inte är svensk. När det heter mobning annars. Vi har liksom blivit väldigt morderna. Det kommer bara mer och mer begrep fast det är igentligen sak samma. En sak till övergångs skylten den ska bli mer jämnstäld. Varför måste allt krångla till det. Jämnstält har dom glömnt vad det innebär eller, vem har sakt att inte det är en kärring på skylten. Kjol ska hon ha, låter inte det jämnstält så säg. Visst är det ett bra ord, ja vet inte om jag stavar ordet rätt ens. Jag måste även beröra jämnstäldhet i hemmet. Vad tror ni att det betyder? Jo jag brukar höra att man ska som man diska, städa, ta hand om barna och tvätta. Hjälpa till helt enkelt. Alltså ska kvinnan byta däck, laga bilen och gräsklipparen, snickra på huset, rensa avloppet, tvätta bilen och byta olja, instalera parabolen eller boxern. Ja ni förstår! Nej så här är det. Om det är så att Gubben inte kan mura upp hönshuset då gör jag det själv så kan han gå in och städa, om han hinner så kan han diska också..

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahahahaha, du är bara så bäst! :D

2008-11-23 @ 22:26:24
Postat av: Bengt olsson

Nu börjar jag känna igen dig. B

2008-11-24 @ 17:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0