Ireterande

Jag måste berätta när jag handlade här hemma  i molkom en fredag.  Jag letade efter några paket bacon jag skulle ha. Ordet var leta märk väl. För det gorde kärringen som kom bakom mej där ställde hon sig och glodde tills jag blev klar då frågade hon mej vad jag letade efter. Mina fans ni kommer och bli besvikna nu men jag fick faktiskt tunghäfta hur det nu gick till. Jag svarade bara att jag ville ha med mindre fet, då mumlade hon något om att det var så lite skilnad så det spelade ingen roll. Jag drog bara där i från men nästa gång, då är jag förbered. Man har inte jobbat i affär för ingen ting.
Jag vet vad kärringar går för. Gnäller och är petiga om allt vilket dom vet något eller inte. För nu är jag kund då måste jag få gnälla också det heter ju jämnstäldhet som sakt.

Något mer iriterande än kärringar med kundvagnar då, finns det. Dom håller fast sig med en arm medans dom rotar i disken eller bara står och tittar vad dom ska ha.  Dom tror att dom har ensamrätt på en så där 2  meter och hälst ända intill disken/ hyllan och om dom ser något en halvmeter bort så är det bara och knuffa sig fram med kundvagnen till sin plats.

Och tänk om någon dom känner kommer, då är det bara stå still och prata. Dom stog ju så bra där från början, dom är ju inte klara än.

Ja ja! Jag äter någon annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0