1:an

Min första skol dag vilken mardröm. Jag var nyinflyttad sedan 1 vecka tillbaka. Vi hyrde ett hus som låg alldeles vid E 18 som på den tiden gick rakt genom Grums. Ingen på skolan mer än jag bodde åt det hållet. Alla i klassen gick på dagis och kände varandra sedan länge. Där stod jag utanför klassrumet dag ut och dag in på rasterna, ingen tog någon notis om mej inte. I några dagar så hadde jag sälskap av en tjej som hette Ulerika. Men hon bodde på en gata som två tjejer till i klassen, så dom började att leka till slut. Så var jag ensam igen. Inte förän i 2:an fick jag kontakt med en tjej i klassen som hette Erika. Hon blev min bästa kompis. Vi hängde ihop jämt. Så kom den tuffa tiden. Vi kom ifrån varandra, hon började tjuvröka och vara med killar. Då var det kört för lilla bond tösen från landet. När vi började 6:an då hadde vi ingen kontakt längre. Så kom sjuan. Vi fick några andra i klassen från en liten skola utanför Grums. Blandanat en tjej som hette Monika. Hon upptäckte när vi hälsa på dom innan vi sluta 6:an att jag inte var som dom andra tjejerna. Så hon tog kontakt med mej när vi började 7:an. Vi hängde ihop tills högstadiet tog slut. Pust och alla dessa dåliga betyg. Ja förutom 5:an i syslöjden och 4:an i träslöjden. Gonatt i moron är det juligen på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0