Ridkunskaper?

Haft lite att göra men nu ska jag skriva några rader i alla fall. I går var jag på dop, ännu ett barn som är döpt i guds namn fast inte tror ett dug på den allsmäktiga. Varför gör man så , är det för presenterna eller för lite gemenskap tro.
Sen efter dopet stack jag på motionsdans, ja det är ialla fall roligare än att springa nu för tiden. Annat var det förr när det fanns killar i granbyn. Då rände jag varge dag ett tag och min vän tog hästen jag vet inte vad som var smartast men hon fick i alla fall napp. Ja Ja det har jag tagit igen på senare år. I dag var det ridning igen. Nästa termin ska jag få börja i en annan grupp. En sån som jag är ju lite svår att plassera. Fick min första häst när jag var 9:o den störe när jag var 13:on.
Har ridit oinridna hästar och galna. Men kan jag rida? Nej inte som nördarna på ridskolan i alla fall. Jag har bara tagit mej fram i skogen över stock och sten och det räknas inte riktigt. Ridit vilse i 6 timmar och nästan hamnat i en myr  och träffat på en och annan älg, skenat har jag gort otaliga gånger. Det är en del av vad jag har hunnit med. Men nu ska det bli andra bullar. En ridbana står på tapeten till våren om jag lyckas jaga i hopp pengar. Ja jag fick till lite städning under helgen också men inte allt som skulle göras. Istället åkte jag till några grannar och lämna jultidningar. Jag och prata vet ni behöver jas säga mer. Tre timmar senare var jag hemma. NU ska jag sova, och lista ut vad som ska sägas i morron.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0